Hond doodziek na opeten 43 sokken

Een 3-jarige Duitse dog uit het Amerikaanse Portland is in februari met spoed naar een dierenkliniek gebracht door zijn eigenaren. De viervoeter voelde zich ellendig en was alleen maar aan het kokhalzen. Het dier werd onder een röntgenapparaat gelegd en bleek liefst 43 en een halve sok opgepeuzeld te hebben, zo meldt onder meer NBC Miami. Volgens Shawna Harch, woordvoerster van de DoveLewis Emergency Animal Hospital, was het een van de meest bizarre gevallen in de geschiedenis van de kliniek. Ze probeerden met het verhaal de ”They Ate WHAT”-wedstrijd te winnen. De wedstrijd werd georganiseerd door een tijdschrift voor dierenartsen. Het verhaal eindigde op de tweede plek, waarmee de kliniek 500 dollar won. Na een operatie van bijna twee uur was al het materiaal weer uit het lichaam van de hond verwijderd. De 43 en een halve sok werden vervolgens uitgestald en vastgelegd op camera. Volgens de woordvoerder van de kliniek kon de hond de volgende dag alweer naar huis.

LEES MEER: metronieuws.nl

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *